Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 

13.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

Firma Nooteboom w Monachium pokazała kilka ciekawostek, w tym naczepę serii MANOOVR wyposażoną w łoże koparkowe oraz 80-tonowe rampy najazdowe.

 

11.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

Rodzina Manoovr to nowe standardy – do tego stale rozwijane. Najnowsze opcje to wersje 4, 5 i 6-osiowe, teleskopowe czy z łożem koparkowym.

 

1.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

Pokazano także szerszej publiczności nowe rampy najazdowe, o których pisaliśmy tutaj.

 

5.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

Z produktów „softwearowych” firma Nooteboom kładzie szczególny nacisk na najnowszy kalkulator obciążeń NOVAB 3.0. Narzędzie spotkało się z dużym zainteresowaniem nawet najbardziej doświadczonych organizatorów transportu ponadnormatywnego.

 

12.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

NOVAB 3.0 umożliwia różnym osobom, zaangażowanym w proces organizacji przewozu, szybkie i efektywne planowanie zadań. Bogata i stale aktualizowana baza ładunków oraz gama środków transportu pozwala skutecznie skompilować odpowiednie połączenie maszyny i środka transportu.

 

6.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

NOVAB 3.0 ułatwia pracę nie tylko pracownikom biurowym, ale i kierowcom. To przydatne narzędzie zwłaszcza dla tych, którzy często przewożą różne ładunki. Dotyczy to firm budowlano – sprzętowych czy wypożyczalni.

 

9.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

Do właściwego skomponowania pojazdu kierowca potrzebuje tylko smartfona lub tabletu z dostępem do Internetu.

 

7.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

Dla branży dźwigowej interesującą propozycją firmy Nooteboom jest kompaktowa naczepa do transportu przeciwwag. Naczepy do przewozu balastów to najczęściej wieloosiowe, o dużej ładowności pojazdy, ale o nieporęcznych rozmiarach i masie. Jednak dużo inwestycji odbywa się w miastach. Tak powstała idea Nooteboom dwuosiowej naczepy balastowej OVB-38-02V.

 

3.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

Krótki pokład o długości 10600 mm z możliwością rozciągania o 4200 mm to i tak mniej niż standardowa naczepa 13,6 m. Zastosowano 2 osie na obrotnicach o rozstawie 1810 mm. W ten sposób zyskano lepsze rozłożenie nacisków i zmieszczono się w normie 10 ton na oś. Niska masa własna (7800 kg) - przy dopuszczalnej masie całkowitej naczepy wynoszącej 38000 kg – daje ładowność ponad 30 ton. Nacisk na siodło to 18 ton.

 

4.krajobraz po baumie nooteboom ballast.pl

 

Oczywiście, może się pojawić pytanie: po co to komu? Rośnie sektor są lekkie żurawie stosowanych na terenach zurbanizowanych i na osiedlach mieszkaniowych. Coraz częściej w takich miejscach istnieje już infrastruktura drogowa, ale z ograniczeniem tonażu. Wiele miast – także w Polsce – niechętnie wydaje zezwolenia na wjazd ciężkich pojazdów, albo jest to zupełnie niemożliwe fizycznie. To jest właśnie miejsce dla naczepy Nooteboom OVB-38-02V.

 

Grzegorz Teperek – ballast.pl

Zapisz się na newsletter