Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

7.krajobraz po baumie zurawie hsc ballast.pl

 

 

Japońscy producenci żurawi w ostatnim czasie mocno zrewidowali swoje struktury, politykę sprzedaży oraz… nazwy. Pod marką HSC Cranes od kwietnia 2018 roku kryje się dawny dostawca maszyn Sumitomo Heavy Industries Construction Cranes, Co .Ltd. HSC to skrót, który można tłumaczyć jako: H - High-quality, S – Satisfaction, C- Confidence. Marka jest oferowana na wszystkich głównych rynkach świata, o czym przypomniano w trakcie Baumy.

 

2.krajobraz po baumie zurawie hsc ballast.pl

 

Gama modeli HSC to wyłącznie wersje gąsienicowe i po za jednym modelem teleskopowym (650TLX), wszystkie mają wysięgniki kratownicowe. HSC oferuje 18 różnych modeli o udźwigu od 55 do 550 ton. Zastosowane silniki to motory japońskie (Hino, Isuzu, Mitsubishi) oraz amerykański Cummins.

 

3.krajobraz po baumie zurawie hsc ballast.pl

 

Na Baumie poinformowano o otwarciu własnego, europejskiego biura sprzedaży z siedzibą w Amsterdamie. Jednak największą nowością były premiery modeli SCX1500A-3 i SCX2800A-3. Mniejszy model oferuje udźwig 150 ton na ramieniu o długości 4,5-metra.

 

4.krajobraz po baumie zurawie hsc ballast.pl

 

Maszyna dostarczana jest z wysięgnikiem kratownicowym o długościach od 15 do 75 metrów. „Jib-y” mają długość od 10 do 28 metrów. Prędkość liny to 110 m/min. Maksymalna prędkość żurawia na gąsienicach to 0,9-1,5 km/h. Sercem maszyny jest silnik Cummins QSB 6,7 o mocy 201kW. Masa własna 139-150 ton. Konstrukcja kratownicy ma wrzecionowaty kształt i zwęża się ze standardowych 2000mm do 1350 w miejscu poziomej osi ruchu.

 

6.krajobraz po baumie zurawie hsc ballast.pl

 

Zastosowano ekologiczno-ekonomiczny tryb pracy przy podnoszeniu lekkich ładunków oraz bardziej precyzyjną i płynną pracę wciągarek. Konstruktorzy HSC poświęcili sporo uwagi skróceniu czasu montażu/demontażu maszyny w miejscu pracy. Bez gąsienic maszyna ma tylko 3 metry szerokości, dzięki czemu nie sprawia większych problemów podczas przewozu.

 

5.krajobraz po baumie zurawie hsc ballast.pl

 

Opcjonalnie można zmniejszyć masę przeciwwagi jednostki do prac na terenach o słabszej nośności. Operatorowi zafundowano bardzo czytelny wyświetlacz oraz cały pakiet elektroniki do zakreślania obszarów pracy. Większy model - SCX2800A-3 – może poszczycić się udźwigiem 275tm na ramieniu 4,3-metra. Gama kratownic zaczyna się na 15, a kończy niemal na 120 metrach. „Bocianki” oferowane są w długościach 12-36,55-metra. Zastosowano większy silnik Cummins QSL 9 o mocy 272 kW.

 

 

ballast.pl

Zapisz się na newsletter