Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

2.krajobraz po baumie faymonville 14 nowosci ballast.pl

 

 

Firma Faymonville w bardzo krótkim czasie przeszła transformację. Z producenta naczep stała się kompleksowym dostawcą rozwiązań dla transportu ponadnormatywnego. Pomogło w tym przejęcie Cometto i powołania do istnienia marki MAX Trailer. Na tegorocznej Baumie, Grupa pokazała aż 14 nowości.

Nowość nr 1: Faymonville BladeMAX to kolejny krok w ewolucji transporcie nowej generacji łopat elektrowni wiatrowych. Nowy adapter dysponuje udźwigiem 650 tm, dzięki czemu może przewozić  „pióra” przez obszary zalesione, tereny zabudowane  i w górach. Ładunek można podnosić, przechylać pod kątem 84° i obracać o 360° wokół własnej osi. Roto-Translation, bo o nim mowa, dzięki wyjątkowej kinematyce, zapewnia większą stabilność pojazdu. W tym celu zastosowano zaawansowaną elektronikę i hydraulikę. Zmiana położenia środka ciężkości w zależności od położenia ładunku odbywa się zupełnie bezpiecznie i to bez użycia przeciwwag. Faymonville oferuje również inne sposoby transportu łopat, w tym z użyciem wózków samosterujących, o 3 do 5 osi.

Nowość nr 2: Faymonville CombiMAX 4 + 6 z pokładem pod koparki, to jednostka teleskopowa, z niską całkowicie przeprojektowaną platformą. Specjalnie na rynek niemiecki po raz pierwszy zaprezentowano nową serię VarioMAX Plus - kombinację VarioMAX i CombiMAX o ładowności do 105 ton.

 

3.krajobraz po baumie faymonville 14 nowosci ballast.pl

 

Nowość nr 3: 6-osiowa naczepa niskopodwoziowa MultiMAX, z największym łożem koparkowym i niską oś wahadłową PA-X.  Ten model łączy kilka zalet jednocześnie. Niska i ciągła wysokość ładunkowa 790 mm, skok zawieszenia 600 mm, 60-stopniowy. Poprawiono układ kierowniczy. Wzrosła żywotność opon, a zakręty i ronda łatwo opanować. Naczepa umożliwia transport transformatorów.

Nowość nr 4: kolejna wersja naczepy MultiMAX 1+3 ze zintegrowanymi muldami na koła, do transportu ogumionych maszyn samobieżnych. Komfort pracy zapewnia hydraulicznie poszerzana powierzchnia ładunkowa (z 2540 do 3200 mm).

Nowość nr 5: to ulepszona naczepa PrefaMAX. „Odchudzono” model o długości 9500 mm i hydraulicznym zawieszeniu - obecnie waży tylko 9100 kg. Szybkie przeładunki w trudnym terenie jest łatwiejsze dzięki hydraulicznie podnoszonym tylnym drzwiom -  dostępnym jako opcja. Wbudowany system RSS zapewnia stabilność jazdy.

 

11.krajobraz po baumie faymonville 14 nowosci ballast.pl

 

Nowość nr 6: MultiMAX Plus. To 3-osiowa naczepa dla wypożyczalni podnośników. Pojazd posiada liczne punkty mocowania zapewniające doskonałe zabezpieczenie na raz różnych maszyn wysokościowych. Wzmocniona, kratowa podłoga i szerokie najazdy zapewniają bezpieczeństwo podczas załadunków i rozładunków. Naczepa jest dostępna z hydraulicznym układem kierowniczym lub wymuszonym skrętem osi oraz bardzo bogatym wyborem wyposażenia dodatkowego.

Nowością nr 6 była teleskopowa naczepa niskopodłogowa MegaMAX z 2 osiami o grubości belki 200 mm, dzięki której uzyskano niezbędne milimetry potrzebne, gdy trzeba zmieścić się pod wiaduktem. Załadunek odbywa się od przodu. Zastosowano „koryto” dla koparki.

 

4.krajobraz po baumie faymonville 14 nowosci ballast.pl

 

Nowość nr 7  - DualMAX - skierowana jest na rynek północnoamerykański. Jej wyróżnikiem jest opcja poszerzania naczepy z 4,27 m do 6,1 m. Faymonville nazywa to „lift & shift”. Amerykanie w kwestii przepraw są bardzo wyczuleni -  w najnowszej historii mieli co najmniej kilka katastrof mostowych. 

 

5.krajobraz po baumie faymonville 14 nowosci ballast.pl

 

Nowość nr 8 i 9 to Cometto z BladeMAX, zamontowanym na 6-osiowym modelu MSPE 48t oraz Evo3 z dopuszczalnym obciążeniem na linię osi wynoszącym 70 ton. Nowością nr 10 był SyncBox, który umożliwia łączenie samojezdnych pojazdów modułowych typu Cometto MSPE 40T,48T,EVO2 60T, EVO3 70T z podobnymi pojazdami konkurentów. To spełnienie marzeń wielu przewoźników posiadających mieszaną flotę. Sterowanie skojarzonymi modułami odbywa się za pomocą jednego pilota.

Ciekawym eksponatem na Baumie było Cometto jako 4-osiowy moduł MGSL – to nowość numer 11 . Zwiększono w nim punktowe obciążenie platformy do 50 000 kg nad nadkolami i 80 000 kg nad poprzeczkami ramy. MGSL ma najwyższą na rynku odporność na skręcanie ramy. Każdą linię osi można techniczne obciążyć do 45 000 kg przy prędkości 0,5 km/h. MGSL także łączy się i komunikuje z modułami innych producentów.

 

10.krajobraz po baumie faymonville 14 nowosci ballast.pl

 

Marka MAX Trailer 2018 r. sprzedała 1100 pojazdów – to kolejny rekord. Nowością nr 12 pokazaną na Baumie była 3-osiową naczepę niskopodwoziową MAX100 z dwiema parami zagłębień na koła i jednym koparkowym. To opcje oferowane są po raz pierwszy przez MAX Trailer w tej kombinacji.

 

7.krajobraz po baumie faymonville 14 nowosci ballast.pl

 

Model MAX410 został specjalnie zaprojektowany do transportu elementów żurawi. To nowość numer 13. W wersji z trzema osiami doskonale sprawdzi się na wąskich ulicach miejskich. Ostatnią 14-stą nowością była przyczepa z obrotnicą MAX600, na 4 osiach. Dedykowana jest branży budowlanej.

 

Grzegorz Teperek – ballast.pl

Zapisz się na newsletter