Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

4.krajobraz po baumie hangler ballast.pl

 

 

Na Baumie można było spotkać naczepy Hangler Fahrzeugbau z Austrii. W ponad 50-letniej historii firma przekształciła się z małego rzemieślniczego warsztatu w średniej wielkości przedsiębiorstwo, z własnym know-how w zakresie budowy pojazdów. Z czasem marka Hangler wyszła po za granice Austrii. Obecna skala produkcji to około 5 jednostek każdego tygodnia. Od 2017 roku firma należy do Fliegl’a. Co pokazali na Baumie Austryjacy? 

 

6.krajobraz po baumie hangler ballast.pl

 

Trójosiowa naczepa platformowa Hangler TS jest pojazdem teleskopowym do transportu dłużyc i mat zbrojeniowych. Masa własna wynosi tylko 7 200 kg, a całkowitą długość (13 850 mm) można łatwo powiększyć o 4 000 mm.

 

5.krajobraz po baumie hangler ballast.pl

 

Szczególnie praktyczna jest możliwość zablokowania teleskopu w odstępach co 500 mm (po obu stronach; pneumatyczną blokadą rygla), a tym samym optymalne dostosowanie pojazdu do ładunku. Naciśnięcie przycisku i teleskop jest niezawodnie zabezpieczone podczas jazdy. Wysoką zwrotność, nawet na ciasnych placach budowy, zapewnia skrętna, tylna oś. Dzięki automatycznej blokadzie do jazdy wstecz naczepa zachowuje doskonałe właściwości jezdne przy manewrach.

 

3.krajobraz po baumie hangler ballast.pl

 

Z kolei naczepa Hangler SDS 390 Mega oferuje do 21 000 mm długości platformy. Wysokość siodła to tylko 950 mm, co w połączeniu z odpowiednim ciągnikiem daje wysokość progu załadunku około 1060 mm. Niska masa własna - wynosząca zaledwie 9000 kg w wersji podstawowej - pozwala na dużą elastyczność. W stanie zsuniętym naczepa ma jedynie 13 500 mm długości, a zatem nie wymaga pozwoleń. Rama wykonana jest z wysokiej jakości stali może być rozsuwana po 17 punktach i może być zablokowana pneumatycznie na każdym z nich. Odbywa się to za pomocą zaworu na przyczepie, ale jest również możliwe za pomocą przełącznika w pojeździe ciągnącym. Aby umożliwić podjazd maszyn o małym kącie natarcia rama w tylnej części została ścięta o 8 ° na długości 500 mm. W zamkniętej ramie zewnętrznej umieszczane są przedłużane elementy poszerzające, którymi można zwiększyć szerokość ładunkową do 3000 mm.

Dzięki niskiej wysokości załadunku i elastycznemu teleskopowaniu Hangler SDS 390 Mega może być również używana do transportu kontenerów (morskich, budowlanych). Umożliwiają to wbudowane zamki do kontenerów 1 x 40' lub 2 x 20', niezakłócające gładkiej powierzchni ładunkowej. Wysoka nośność jest zapewniona przez podłogę o grubości 50 mm wykonaną ze specjalnego drewna.

Oczywiście, mocowanie bardzo istotne jest ładunku. W ramie zewnętrznej jest 11 par oczek. Wielofunkcyjne kłonice można umieścić we wszystkich „kieszeniach” obok otworów do mocowania łańcuchów lub pasów. Pięć par uchwytów mocujących z przodu ramy i 11 par składanych pierścieni mocujących w ramie zewnętrznej uzupełnia wyposażenie. Zastosowano uchylne pierścienie mocujące w zewnętrznej ramie - są zamocowane swobodnie i obrotowo, a zatem nadają się do użytku nawet przy ponadnormatywnych obciążeniach (są zaprojektowane do 10 000 DaN). Ściana przednia, o wysokości 1.200 mm, ma również punkty mocowania i może pochłaniać duże siły dzięki masywnym, stalowym słupkom narożnym. Otwarty schowek na przedniej ścianie mieści kłonice, a składane rampy aluminiowe o ładowności 24 000 kg można bezpiecznie umieścić w zamykanym schowku.

 

2.krajobraz po baumie hangler ballast.pl

 

Dla firm budowlano-sprzętowych firma Hangler proponuje model DTS-H. To trzyosiowa przyczepa, mająca platformę zaledwie 860 mm nad jezdnią. Dzięki przemyślanej konstrukcji pojazd dysponuje ładownością 17 800 kg, przy masie własnej wynoszącej zaledwie 6200 kg. Tak jak pozostałe produkty do transportu maszyn znajdziemy poszerzenia powierzchni ładunkowej do 3000 mm. Para pięciotonowych otworów mocujących w zewnętrznej ramie i pięć par dziesięciotonowych uchwytów mocujących, osadzonych w zewnętrznej ramie dolnego pokładu oraz kolejnych pięciu par kieszeni kłonicowych pomaga w optymalnym zabezpieczeniu ładunku. Osie przyczepy są mocowane precyzyjnie za pomocą lasera. Zmniejsza to zużycie pojazdu, opon i paliwa. Trzy punkty mocowania dyszla umożliwiają szybkie dostosowanie do różnych wysokości „holowników”. Także w tej przyczepie znajdziemy magistralę CAN - dane mogą być wyświetlane na wyświetlaczu w pojeździe ciągnącym.

Wiele praktycznych szczegółów modelu DTS-H ułatwia pracę zarówno kierowcom, jak i przedsiębiorcom. Na przykład, poszerzenia można bezpiecznie schować pod obszarem załadunku, aby zaoszczędzić miejsce, a składana, tylna podpora zapewnia stabilną pozycję przyczepy podczas załadunku lub rozładunku. Przy długości platformy - około 6800 mm - można łatwo załadować kilka małych maszyn. Drewniana podłoga o grubości 50 mm dobrze znosi wysokie obciążenia punktowe i jest niewrażliwa na warunki atmosferyczne. Dzięki tylnemu ukosowaniu na długości 1000 mm i rampom stalowym o długości 3000 mm możliwy jest niski kąt podejścia. Przyczepa DTS-H 300 jest wszechstronnym towarzyszem w budownictwie.

 

Grzegorz Teperek- ballast.pl/zdjęcia: autor, Hangler.

 

 

 

 

 

Zapisz się na newsletter