Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 6.krajobraz po baumie goldhofer czesc 1 ballast.pl

 

 

Firma Goldhofer jak zwykle na Baumie, nie zawiodła zwiedzających. Pokazano całe spektrum produktów, dlatego relację z tego stoiska podzielimy na kilka części. Zacznijmy od nieco mniej spektakularnych pojazdów ciągnionych z Memmingen.
Naczepą, która przypadnie do gustu wielu użytkownikom jest »ALLROUNDER« STN-L 3. Trzyosiowa naczepa, dzięki zastosowaniu bardzo obszernych „kieszeni” na koła, może przewozić maszyny samobieżne. Masa własna wynosząca zaledwie 9750 kg zapewnia ładowność 38 250 kg, przy zachowaniu 10-tonowych nacisków na osie. Celem pojazdu jest tworzenie zestawów w granicach do 60 ton – w sam raz do stałych zezwoleń. Platforma licząca niemal 10 metrów długości, zawiera wgłębienia pod koła np. ładowarki na odcinku od „łabędziej szyi” do pierwszej osi oraz między pierwszą a drugą osią. Zdecydowano się na duże, uniwersalne zagłębienie, które nie ogranicza transportu mniej popularnych maszyn budowlanych. Jednostki gąsienicowe lub wymagające płaskiej platformy, mogą skorzystać ze specjalnych wypełnień z poszerzeniami. Wysokość płaskiej powierzchni ładunkowej to 860 mm.

 

2.krajobraz po baumie goldhofer czesc 1 ballast.pl


Naczepę polubią firmy budowlano-sprzętowe lub wypożyczalnie maszyn – na własne potrzeby. »ALLROUNDER’a « STN-L 3 zaspokoi zainteresowanych redukcją środków transportu. Zamiast utrzymywać kilka naczep i ciągników »ALLROUNDER« rozwiązuje wiele problemów. To optymalny, jakościowy pojazd o dużej wartości przy odsprzedaży.

 

1.krajobraz po baumie goldhofer czesc 1 ballast.pl


Z kolei »ARCUS« PK o naczepa w układzie osi 2+6 - inne wersje to 0+4 do 3+8. To propozycja dla firm transportowych. Ładowność 95 300 kg, masa własna 28 400 kg, współpraca z ciągnikiem 4-5 osiowym – to jej główne cechy. Naczepa skierowana jest do transportu ładunków dużych, ciężkich, ale o regularnych kształtach, takich jak: skrzynie z urządzeniami, elementy maszyn, konstrukcje. Po rozciągnięciu długość powierzchni ładunkowej dochodzi do 29,3 metra. Świetne wrażenie robi wysokość załadunku: 85 centymetrów. »ARCUS« PK sprawdza się doskonale na drogach publicznych, a zwłaszcza na autostradach. Jej niebywałą zaletą jest zachowywanie prostego kierunku jazdy na prostych odcinkach – naczepa „nie myszkuje”.

 

3.krajobraz po baumie goldhofer czesc 1 ballast.pl


Goldhofer STZ-VL 2 jest reakcją konstruktorów z Memmingen na „modę” na dwuosiowe „tiefbetty”. Pomimo pozornej prostoty, tak małe naczepy łatwo przewymiarować, podnosząc mase własną. Zgodnie z zasadą, że „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego” firma Goldhofer wie, czym będzie zajmował się użytkownik STZ-VL 2. To najczęściej posiadacz ciągnika 6x2, że wozi ładunki są dość lekkie - ale o dużych gabarytach, że często trzeba zmieścić się w 40 tonach masy całkowitej zestawu.

 

4.krajobraz po baumie goldhofer czesc 1 ballast.pl

 

Mając takie kryteria projektowe powstała naczepa o masie własnej 10 400 kg. Z lekkim ciągnikiem daje to ładowność rzędu 21-30 ton. Wysokim ładunkom sprzyja wysokość powierzchni ładunkowej - zaledwie 32 cm od podłoża. Długość ładunku może sięgać nawet 12 350 mm. Głównym zadaniem tej naczepy są szybkie przerzuty maszyn budowlanych, rolniczych, konstrukcji, jachtów, pierścieni, walców itp.

 


Grzegorz Teperek – ballast.pl

Zapisz się na newsletter