Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

4.krajobraz po baumie fliegl ballast.pl

 

 Firma Fliegl na Baumie pokazała trzy interesujące przyczepy i naczepy: DTS 300, SDS 470 T i VTS 400. Czym charakteryzują się te modele?

Jedną z najważniejszych kwestii dla konstruktorów przyczepy DTS 300 było osiągnięcie jak najniższej masy własnej - zaledwie 5400 kg. Przy ładowności ponad 18 500 kg Fliegl po raz kolejny wyznacza nowe standardy w tej klasie. Zastosowano liczne opcje zabezpieczania ładunku, w tym 20 par punktów mocowania. Pasy mocujące można zaczepić w 12 parach otworów mocujących w ramie zewnętrznej o udźwigu 5 t każdy. Pięć z tych par znajduje się „na balkonie”, sześć na platformie i jedno w ściętym końcu ramy. Są one uzupełnione o dodatkowe 10-tonowe punkty mocowania:1 para w zagłębieniu, a siedem uchwytów mocujących znajduje się w ramie zewnętrznej u góry i po bokach.Wysuwane poszerzenia można uzupełnić drewnianymi deskami. Zwiększa to całkowitą szerokość pojazdu do 3000 mm.

Główna platforma ma długość 5900 mm, ukosowaną na długości 950 mm i jest przygotowana pod szeroką gamę maszyn. Ponieważ wysokość powierzchni ładunkowej to tylko 860 mm, nawet wysokie maszyny lub sprzęt budowlany mogą być transportowane bez problemów.

Bardzo mały kąt najazdów (mniejszy niż 8°) ułatwia załadunek maszyn samobieżnych. Płynnie przechodząca nad obrotnicę podłoga pozwala na wykorzystanie całej długości przyczepy. DTS 300 jest zatem idealnie dostosowana do transportu bardzo długich maszyn lub kilku maszyn jedna za drugą.

Podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów z fabryki w Triptis, osie przyczepy są kalibrowane laserowo. Zmniejsza to zużycie osi i ogumienia oraz minimalizuje koszty paliwa. Mechaniczne zawieszenie paraboliczne z bezobsługowymi łożyskami stalowo-gumowym równoważy obciążenia osi poprzez wahacz tandemowy.

Dostępne są stalowe rampy najazdowe o długości 2800 mm. Mogą być pokryte drewnem lub kratą. Obie są wyposażone w ochronę przed bocznym przemieszczeniem i podparciem sprężyny dla ułatwienia obsługi. Zastosowano wysuwane znaki ostrzegawcze, oczywiście z oświetleniem (LED), światłem ostrzegawczym i dodatkowymi światłami cofania (LED).

 

5.krajobraz po baumie fliegl ballast.pl

 

 

Kiedy masz poważne plany, potrzebujesz odpowiednich pojazdów. Ciekawą propozycją jest w takim przypadku naczepa Fliegl SDS 470 T. Posiada ona wysokość załadunku wynoszącą tylko 870 mm, ściętą końcówkę platformy na długości 950 mm dla niskiego kąta rozruchu i ładowność 32 000 kg. To idealna propozycja do transportu większych maszyn i kontenerów budowlanych. Długość platformy to 9200 mm. Nie zabrakło poszerzeń do 3000 mm szerokości. Zastosowano w sumie 15 gniazd odciągów, rozmieszczonych na całej naczepie. Koryto na ramię koparki o długości 3000 mm i głębokości około 230 mm nad zespołem osi może pomieścić nawet duże modele maszyn. Ostatnia oś - wleczona - jest automatycznie blokowana podczas cofania. W centrum sterowania naczepy użytkownik może szybko zobaczyć wszystkie ważne informacje - obciążenie osi czy stan techniczny. Zastosowano magistralę CAN - dane mogą być pokazywane na wyświetlaczu w pojeździe ciągnącym. W zależności od wymagań klienta, gniazda na kłonice mogą być dostarczane w wielu pozycjach.

 

6.krajobraz po baumie fliegl ballast.pl

 

Podłoga z twardego drewna (o grubości 70 mm) wytrzymuje wysokie obciążenia punktowe i jest odporna na warunki atmosferyczne. „Fazowane” końce o długości 950 mm i stalowe rampy o długości 3600 mm pozwalają na uzyskanie niskiego kąta najazdu.

Użytkownik może wybierać spośród szerokiej gamy ramp - są dostępne w różnych długościach i szerokościach oraz z wyborem różnych pokryć. Istnieje również wybór, jeśli chodzi o mechanizm, np. sprężynowy, hydrauliczny.

W przypadku transportu długich materiałów, powierzchnia ładunkowa może być uzupełniona elementami kompensującymi wysokość. Pozwala to na wykorzystanie całej powierzchni ładunkowej. Przestrzeń na kłonice, schowki na rampie i na obrotnicy, łoża do łyżek lub ramion koparki i wiele innych opcji sprawiają, że naczepa ta jest idealnym narzędziem dla firm budowlanych.

 

3.krajobraz po baumie fliegl ballast.pl

 

 

Znakomitą cechą przyczepy niskopodwoziowej VTS 400 jest idealne połączenie dużej ładowności, imponująco niskiej wysokości załadunku i typowej zwrotności przyczepy nawet na ciasnych placach budowy.

Fliegl całkowicie przeprojektował przyczepę niskopodwoziową przed Baumą 2019. Najważniejszym priorytetem było utrzymanie jak najniższej masy własnej. Dzięki szerokiej gamie opcji VTS 400 waży tylko 8700 kg i oferuje ładowność ponad 31 000 kg. Całkowita długość przyczepy wynosi 12 000 mm. Szczególną atrakcją jest wyjątkowo niska wysokość załadunku wynosząca zaledwie 850 mm. Zastosowano jedną parę 5-tonowych mocowań. Dziewięć zagłębionych par uchwytów mocujących o nośności 10 t jest równomiernie rozmieszczonych po zewnętrznej. Opcje zabezpieczenia ładunku uzupełniają dwa 10-tonowe punkty mocowania w ramie głównej i sześć 5-tonowych oczek mocujących. Standardem są hydraulicznie obsługiwane najazdy o długości 3600 mm (mogą być regulowane) i są uzupełniane przez tylne podpory.

Firma Fliegl nie walczy o palmę pierwszeństwa w sektorze pojazdów ponadnormatywnych. Jej domeną jest oferowanie pojazdów dla firm budowlanych, transportujących różne rodzaje maszyn na własne potrzeby. Dzięki temu użytkownik o szerokim spektrum sprzętu może zaspokoić swoje potrzeby u jednego dostawcy – oferującego przyczepy i naczepy o ładownościach od 6 do 60 ton.

 

 

Grzegorz Teperek – ballast.pl

Zapisz się na newsletter