Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

15.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

 

Na baumie firma DOLL Fahrzeugbau GmbH zaprezentowała targowe trio składające się z niskopodłogowej naczepy Panther, naczepy niskopodwoziowej VARIO i przyczepy VARIO. Inne ciekawy produkt to system zdalnego sterowania DOLL tronic (w którym teraz znajduje się nowy system EEP do regulacji toru jazdy) oraz system zarządzania DOLL connect.


Naczepy DOLL Panther zadebiutowały w 2010 roku. Obecnie około 3000 osi w naczepch Panther "kręci się" na rynkach całego świata. Klienci mogą wybierać spośród wersji do pięciu osi, z szeroką gamą "łabędzich szyj" i platform załadowczych, które umożliwiają dostosowanie do szerokiego zakresu zastosowań.

 

11.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

Na targach Bauma 2019 firma DOLL zaprezentowała model Panther T3E-0S3FZ25. Skrócona nazwa modelu oznacza T - jak Tiefbett, 3 osie, E - niezależne zawieszenie kół, S - "gęsią szyję" z Z-centralnym chwytem (centralny uchwyt) i 25-tonowym naciskiem na siodło. Konstruktorzy uzyskali ładowność do 46.550 kg,a pojazd nadaje się w szczególności do transportu szerokiej gamy maszyn budowlanych. Pozwala na to szerokość pojazdu (2750 mm). Użytecznym dodatkiem jest odłączalna szyja z najazdami, które wsuwa się do platformy. Szeroka, otwarta z rynna koparkowa zapewnia dodatkową elastyczność użytkowania. Mała różnica wysokości wynosząca zaledwie 490 mm między platformą ładunkową, a tylnym wózkiem zapewnia dodatkowe korzyści podczas transportu przesiewaczy z nisko ulokowanymi przenośnikami.

 

9.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

Dodatkową wygodę pracy oferuje koncepcja sterowania DOLL tronic, która jest dostarczana jako standardowe wyposażenie pojazdów z Panther. DOLL tronic umożliwia sterowanie wszystkimi funkcjami przyczepy za pomocą osobnych "klawiatur" z tyłu i na "gęsiej szyi" lub przy użyciu komunikacji bezprzewodowej. Informacje zwrotne na wyświetlaczu bezprzewodowego pilota umożliwiają kierowcom monitorowanie wielu aspektów pojazdu.

 

13.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

Załadunek i rozładunek można wykonać szybciej, a kierowcy nie muszą tak często wsiadać i wysiadać z pojazdu. DOLL tronic opiera się na magistrali CAN, obsługuje również stałe monitorowanie wszystkich pozycji. Wysokości jazdy można nawet regulować podczas jazdy. Całkowity skok zawieszenia wynosi 315 mm (-110 / + 205 mm).

 

14.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

Istnieje również zintegrowana „funkcja poziomicy” zapewniająca stałą wysokość jazdy w trudniejszym terenie,po zboczu (stoku) - wysokość jazdy można ustawić oddzielnie po obu stronach.

 

 

12.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

 

Dane dla DOLL panther T3E-0S3FZ25


Długość całkowita: 16 120 mm
Najazdy, szerokość: 780 mm,nachylenie: 15 stopni
Długość tylnego wózka: 4160 mm
Długość platformy niskopodłogowej: 7800 mm
Szerokość platformy: 2750 mm
Wysokość siodła (+/– 40 mm): 1240 mm
Masa całkowita: 61 000 kg
Masa własna (+/– 2%): 14 550 kg
Ładowność: 46.550 kg
Osie:BPW i piastą ECO.
Nacisk na oś: 12 t
Wyposażenie: ABS i ASA (automatyczny regulator luzu)
Kąt skrętu:55°
Opony: 245/70 R 17.5

 

 

Drugi pojazd pokazany w Monachium to teleskopowa naczepa niskopodwoziowa serii VARIO S4H-GR3S18 wyposażona w DOLL tronic. Zastosowano w niej obniżone elementy platformy w celu zmniejszenia całkowitej wysokości podczas transportu,np. ładowarek kołowych, koparek lub równiarek. Zintegrowana, mechaniczna blokada siłownika rampy oznacza, że rampy nie muszą być zabezpieczane za pomocą dodatkowych środków. Gumowe wykładziny podłogowe na rampie jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo.

 

4.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

8.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

Unikalna, niezależna od położenia elektroniczna regulacja toru jazdy EEP jest bardzo przydatną funkcją: ciężarówka z naczepą niekoniecznie musi być całkowicie wyprostowana do załadunku i rozładunku. Zamiast tego moduł elektroniki automatycznie określa prawidłowe ustawienie, porównując kąt nachylenia ciągnika i naczepy z kątem skrętu osi podwozia. System EEP jest dostępny w połączeniu z DOLL tronic począwszy od tegorocznej Baumy.

 

7.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

Pokazana na targach naczepa VARIO korzysta z ochrony antykorozyjnej, w postaci bardzo wysokiej jakości gruntu, bogatego w cynk z emaliowanym wykończeniem, który jest standardem. Alternatywnie, DOLL może zaoferować nałożenie cynku lub, jak w przypadku wyżej wymienionej Panther'y, podkład KTL, a następnie malowanie proszkowe.

 

17.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

Dane DOLL VARIO S4H-GR3S18


Długość całkowita: 12 960 mm
Platforma: 9000 mm
Długość teleskopu: 3700 mm
Szerokość: 2550 mm (poszerzenia 2 x 225 mm)
Wysokość siodła (+/– 40 mm): 1240 mm
Masa całkowita: (80 km / h): 58 000 kg
Masa własna (+/– 2%): 17 150 kg
Ładowność: (80 km / h): 40 850 kg
Podwozie:Osie skrętne BPW z zaw.pneumatyczne (skok 180 mm),

sztywna pierwsza oś, druga-czwarta - sterowana hydraulicznie z ABS, ASA i ECO plus,

Opony: 245/70 R 17,5

 

 

2.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl


Ciekawa była również 4-osiowa przyczepa samosterująca VARIO N4S-0195. „Budujemy tego typu przyczepy od około 70 lat i słusznie możemy mówić o wyrafinowanych produktach popartych specjalistyczną wiedzą” - podkreślał Rolf Gerhardt, szef zarządzania produkcją w DOLL Fahrzeugbau GmbH. Obecnie DOLL oferuje przyczepy samosterujące z trzema, czterema lub pięcioma osiami oraz dwuosiowe do drewna. Można nimi przewozić ładunki o długości do 80 metrów i masie do 85 ton. VARIO N4S-0195 może występować z trzema różnymi zestawami opon - w zależności od wysokości ładunku.

 

16.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

Wystawiona na targach wersja czteroosiowa wyposażonay jest w specjalne urządzenia do zabezpieczania ładunków strunobetonowych. Przyczepa może być również używana do transportu innych rodzajów długich ładunków, w szczególności łopat elektrowni wiatrowych. „Zauważamy zmianę myślenia w sektorze energii wiatrowej”, wyjaśniał pan Gerhardt. „Mamy coraz więcej dowodów na odejście od naczep do przyczep. Powodem są coraz dłuższe łopaty. Widzieliśmy już "pióra" o długości 75 metrów i trend ten będzie kontynuowany.”

Dodatkowe wyposażenie pojazdu pokazowego obejmuje aluminiowe osłony po lewej i prawej stronie nad korytami na całej długości pojazdu. Pokrywy można zablokować za pomocą zatrzasków na ramie zewnętrznej, a zawiasy znajdują się na ramie głównej. Wreszcie pojazd pokazowy VARIO N4S-0195 ma również wyjątkowo wysokiej jakości podkład KTL i powłokę proszkową.

 

15.krajobraz po baumie doll nie odpuszcza ballast.pl

 

Dane DOLL VARIO N4S-0195


Długość całkowita z dyszlem: 7590 mm
Szerokość pojazdu: 2550 mm
Masa całkowita: (80 km / h): 40 000 kg
Masa własna (+/– 2%): 8200 kg
Ładowność (80 km / h): 31 800 kg
Podwozie:4 osie BPW z pneumatycznym zawieszeniem,

2 osie z ABS, wszystkie z ASA,

1 i 2 oś na wózku połączona z obrotnicą ławy,

3 i 4 oś sztywna,
Opony: 285/70 R 19.5

 


Ekspozycja firmy DOLL pokazuje, że w transporcie ponadnormatywnym konstruktorzy ze Szwarcwaldu nie powiedzieli ostatniego słowa. Firma jest w bardzo dobrej kondycji, a ilość zamówień w sektorze ciężkim nakazała przeorganizować produkcję w zakładach w Oppenau i Mildenau.


Grzegorz Teperek - ballast.pl

 

Zapisz się na newsletter